* Required field
We protect your privacy and share your personal information with third parties only to make this service possible. For more information read our Privacy Policy.

Een weekend op Texel – Part III

By Posted on 0 3 m read 49 views

O

p het mooie eiland Texel is zoveel te doen dat een weekend eigenlijk net te kort is. Maar omdat ik jullie toch wil laten meegenieten heb ik alles opgeschreven in drie blogs. Vandaag kun je meelezen met het laatste deel van mijn blog Een weekend op Texel. Dankzij mijn samenwerking met de VVV van Texel mochten wij met ons gezin het eiland verkennen. In mijn eerste blog nam ik je in een vogelvlucht mee naar onze highlights op het eiland. In het tweede deel schreef ik uitgebreid over alle dorpjes die we bezocht hebben. Omdat we elke dag ergens mochten eten heb ik ook twee blogs geschreven over uit eten op Texel. Hier vind je de leukste restaurants en eettentjes die wij mochten bezoeken. Wat ons opviel is dat iedereen hier zo vriendelijk en attent is.

Een weekend Texel

Op onze eerste dag hebben we heerlijk geluncht aan het water, een handig informatiepakketje op gehaald bij de VVV van Texel en daarna rustig ingecheckt in ons hotel. We hebben een strandwandeling gemaakt over het strand van De Cocksdorp en natuurlijk meteen de bekende vuurtoren Eierland bezocht. Daarna hadden we toch wel trek gekregen en hebben we iets te eten gehaald in De Koog. Dat is eigenlijk de enige plek op het eiland waar je tot laat nog wat eten kan halen. Maar daarover lees je meer in mijn foodblogs.

Een weekend op Texel Op de tweede dag hebben we fietsen gehuurd in Den Hoorn en zijn we aan onze fietstocht begonnen. Hierover lees je later meer. We sloten die dag af in hetzelfde dorp waar we mochten eten bij een superleuk eethuis. De details vind je in mijn blog Uit eten op Texel – part II. Nadat we gegeten hadden zijn we nog even naar een strand in de buurt gegaan. Jammergenoeg ging de zon ging net onder en gelukkig mochten we toch nog een glimp opvangen van deze prachtige zonsondergang.

De laatste dag

De derde en voor ons ook gelijk de laatste dag hebben we na ons ontbijt uitgecheckt uit ons hotel. Na de lunch in de haven van Oudeschild hebben wat lekkers gehaald op de kaasboerderij voor het thuisfront. De kinderen konden nog even afscheid nemen van de schapen die hier staan en kozen voor alle opa’s en oma’s iets lekkers uit. Voor de laatste keer reden we naar het noordelijkste punt van Texel, om deze keer met daglicht, te genieten van het uitzicht. Overdag kun je tegen betaling de vuurtoren bezoeken.

Nog een aanrader om te doen is een wandeling maken in de bossen. Texel heeft zelfs een Nationaal Park. Ik geloof niet dat ik ergens in Nederland zoveel variatie heb gezien aan landschappen als op dit eiland. Van bollenvelden tot stranden, van duinen tot natuurgebieden voor vogels en andere dieren. Maar ook uitgestrekte bossen zoals in het Nationaal Park Duinen van Texel. Boek je een weekend op Texel dan is het echt een must om hiernaartoe te gaan.

We sluiten af met een hapje en drankje in het Bospaviljoen dat aan de rand van het Dennenbos ligt. Ideaal want nu kunnen de twee jongste nog even lekker spelen voordat we aan de terugreis beginnen.

Met de boot van 19.00 uur varen we weer naar het vaste land. Een weekend op Texel zit er voor ons alweer op. Dankbaar voor de fijne tijd op het eiland kijken we met een glimlach terug naar alle mooie herinneringen die we hebben gemaakt. Wat hebben we genoten! We komen hier zeker graag nog een keertje terug.